Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne bazuje na działaniach SEO nastawionych na podniesieniu pozycji strony internetowej w danym obszarze, na przykład w konkretnym mieście. Niektóre firmy nie prowadzą działalności na ogólnokrajową skalę, dlatego zależy im głównie na tym, aby wypozycjonować się na kluczowe frazy w danym regionie. Część sklepów stacjonarnych myśli o wdrożeniu SEO lokalnego, jednak nie wiedzą, w jaki sposób się za nie zabrać. Mamy nadzieję, że ten artykuł będzie odpowiedzią na związane z tym zagadnieniem pytania.

Pozycjonowanie lokalne – co to takiego?

Lokalne pozycjonowanie stron jest długofalowym procesem. Na samym początku powinniśmy wykonać rzetelny audyt SEO. Na jego podstawie możemy ustalić, czy nasza strona internetowa działa dobrze pod względem technicznym oraz ocenić, jakie działania najlepiej będzie wdrożyć. Następnym krokiem będzie utworzenie bazy fraz kluczowych, potrzebnych do skutecznego pozycjonowania lokalnego.

Odpowiednia optymalizacja strony internetowej jest ważnym czynnikiem, ponieważ bez dobrej jakościowo witryny nie będziemy w stanie zająć wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. No dobrze, ale na czym polega lokalne pozycjonowanie strony? Otóż jest to podejmowanie takich działań, aby nasza strona rankowała na frazy wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby z interesującej nas okolicy.

Dla przykładu – jeśli prowadzimy pierogarnię w Gdańsku, to będzie zależało nam na tym, aby pojawiała się ona w Google na frazę „pierogarnia Gdańsk”. Po prostu najbardziej zależy nam na skupieniu uwagi osób, które akurat znajdują się w tej miejscowości. Mamy nadzieję, że wiesz już, co to jest pozycjonowanie lokalne!

Google Moja Firma a pozycjonowanie lokalne

Jeśli prowadzisz swoją działalność, będzie ci zależało na dobrych lokalnych wynikach wyszukiwania. Lokalne SEO jest ważne, jednak nie można zapominać o Google Moja Firma. Wiele osób przebywając w mieście, którego nie zna, szuka interesujących miejsc za pomocą usługi Google Maps. Jeśli nie znajdzie Twojej działalności w wynikach wyszukiwania, to nie dowie się o Twoich usługach, prawda?

Właśnie dlatego w celu zdobycia uwagi potencjalnych klientów powinniśmy utworzyć swój profil Google Moja Firma. W ten sposób pomożemy swojej działalności poprzez umieszczenie jej w mapach Google, co wypromuje nasz lokalny biznes. To znakomita możliwość na lepszą widoczność strony, a więc i większą liczbę klientów.

Pamiętaj, w dzisiejszych czasach nie można zapominać o wizytówce Google. Ludzie poszukujący danej usługi nie znajdą Cię, jeśli nie będą znali Twojej konkretnej lokalizacji. Wizytówka Google powinna zawierać Twój adres i stronę internetową. Możemy również rozważyć podanie swoich danych, takich jak numer telefonu czy adres mailowy. Jeśli podamy tylko adres, to nie będziemy uzyskiwać zapytań lokalnych, które mogą być dla nas cenne. Powinniśmy również określić profil działalności oraz wprowadzić dane firmy. Wizytówkę Google warto posiadać również z tego powodu, że pozytywne opinie potrafią przyciągać nowych klientów. Z tych powodów usłudze Google zdecydowanie powinniśmy poświęcić nieco czasu.

Lokalne SEO – jak robić to dobrze?

Jeśli zastanawiamy się nad pozycjonowaniem lokalnym, najprawdopodobniej nie zależy nam na ściągnięciu do siebie ruchu z całej Polski, bardziej myślimy nad danym regionem, w którym prowadzimy działalność. Z tego powodu powinniśmy podjąć określone działania SEO.

Frazy lokalne są często wpisywane w wyszukiwarkę Google. Z tego powodu powinniśmy przygotować bazę słów kluczowych, która pomoże nam w poprawie naszego lokalnego SEO. Wówczas zaczniemy pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania.

W przypadku pozycjonowania lokalnego dobór fraz kluczowych odnoszących się do interesującego nas regionu jest już połową sukcesu. Niektórzy zastanawiają się nad tym, czy wyszukiwanie lokalne faktycznie daje tak dużo. W 2019 roku Google przeprowadziło badanie, z którego wynikało, że aż 97% konsumentów w 2018 roku szukało lokalnych firm. Właśnie dlatego nie można zapominać o pozycjonowaniu lokalnym.

Pozycjonowanie lokalne – podsumowanie

Jeśli zawartość witryny będzie poprawnie zoptymalizowana, wówczas powinniśmy z czasem osiągnąć zadowalające wyniki. Na szczęście dobre wyniki wyszukiwania lokalnego można osiągnąć w stosunkowo niedługim okresie. Z całą pewnością często jest to prostsze niż w przypadku pozycjonowania ogólnokrajowego.

Pozycjonowanie regionalne warto wdrożyć, gdy jesteśmy zainteresowani konkretną lokalizacją. W przypadku firm działających na obszarze całego kraju lepiej będzie skupić się na ogólnym pozycjonowaniu.

SEO lokalne może dać naszej działalności bardzo dużo. Lokalne wyniki wyszukiwania mogą wydatnie pomóc naszej branży. O ile oczywiście proces optymalizacji wykonamy w odpowiedni sposób.

Default image
Grzegorz Kułaga
Articles: 3